السبت 15 يونيو 2024

جميله وشياطين الارض الفصل الثاني

انت في الصفحة 1 من 4 صفحات

موقع أيام نيوز

جميلة_وشياطين_الارض بقلم منال_عباس
الرواية حصريه لبيدج روايات منال عباس وموقع ايام نيوز
الثانى
يستكمل جابر الحديث مع احمد
جابر بما أن البنت فى النهايه ملهاش غير بيت جوزها انا قررت ..زى ما المثل بيقول أخطب لبنتك ولا تخطب لابنك ...والحقيقه يا احمد يا ابنى انت معزتك عندى زى ولادى بالظبط ودا خلانى اتعشم واقولك انى عايزك تخطب جميلة بنتى ..
احمد بفرحة بجد يا عمى الحاج ..انا مش مصدق نفسي ..دا يوم المنى ..انا كان نفسي اطلب أيدها من زمان بس كنت منتظر تخلص الثانويه العامه علشان ما عطلهاش. عن المذاكرة ..

الحاج جابر كدا يبقي مفيش اختلاف 
احنا نقرأ الفاتحة ونعلن الخطوبه ..للكل وبعد الثانويه العامه نعمل حفلة كبيرة وتلبس جميلة شبكتها ... بقلم منال عباس
احمد وانا موافق دى ماما هتفرح اوووى 
جابر انا عارف ان الست سميرة بتحب جميلة ودا مخلينى مطمن اكتر عليها ..ومش هوصيك على جميلة من بعد مماتى 
احمد ربنا يعطيك العافيه والعمر كله 
انا هدخل افرح جميله 
جابر اتفضل يا ابنى واعمل حسابك تجيب اهلك بكرة ونقرا الفاتحة 
احمد أن شاء الله 
طرق احمد باب حجرة جميله ..


فتحت جميلة حجرتها بابتسامه 
جميلة انا جاهزة يا آبيه ومحضرة كتبي وانتظرت تنادى عليا علشان اجيلك 
احمد وهو ينظر إليها بعيون عاشقه اخجلت جميلة لتنظر إلى الأرض من شدة الخجل 
احمد طب تعالى نقعد فى الصالون وعندى ليكى خبر 
جميلة خير يا آبيه 
احمد ما بلاش كلمه آبيه دى يا جميله 
احنا مش اخوات 
جميلة بتكشيرة ليه كدا ..هو انا عملت حاجه غلط .. بقلم منال عباس
احمد لا ...بس الحقيقه يا جميلة انا مش شايفك اختى انا شايفك حاجه تانيه 
جميلة تقصد ايه ..انا مش فاهمه حاجه 
احمد اقصد يا جميله ..أن بكرة واغمض عينيه ثم أكمل بتنهيدة تحمل الفرح من قلبه ..هجيب بابا وماما ونيجى نطلب ايدك 
فتحت جميلة عينيها بذهول ..
جميلة بجد يا آبيه ..
احمد وبعدين بقي قولنا مفيش آبيه
جميلة بخجل طب اقول ايه 
احمد قولى احمد وبس ...ثم الأهم دلوقتى عايز اعرف رايك ايه 
نظرت جميلة بخجل للأرض الرأى رأى بابا ..
أمسك احمد وجهها ورفعه إليه لينظر فى عينيها
 

انت في الصفحة 1 من 4 صفحات